Tuesday, December 13, 2016

කෝකටත් තෛලය

මීට මාසෙකට විතර කලින් රපුන්සල්ට සමේ රෝගයක් හැදිලා දවස් ගාණක් තිස්සෙ දුක් වින්දා. එයාගෙ ලස්සන ලොම් හැළුණා. නහය ගාව අලි තුවාලයක්. සනීපෙන් ඉන්නකොට හරිම හුරතල් රපුන්සල් ළඟට, ලෙඩ වුණාට පස්සෙ කිට්ටු වෙන්න කැමති වුණේ මම විතරයි. එයාගෙ සෙල්ලම් කිරිල්ල කෙසේ වෙතත් කෑම බීම ගන්න එකත් සෑහෙන්න අඩු වුණා. හැම තිස්සෙම නිදාගන්න මාන බැලුවා. දවසම කොහෙ හරි මුල්ලකට වෙලා වැතිරිලා හිටියා. නිතරම කසන නිසා තුවාල හොඳ වුණෙත් නැහැ. බෙහෙත් දැම්මාම රපුන්සල් ඒවා ලෙව කන නිසා, තුවාලවලට සැර බෙහෙතක් දාන්න මම බයවුණා. ගොඩ වෙදකම් කරලා පලක් නැති බව මට තේරුණ නිසා, දවස් දෙකක්ම බෙහෙත් ගන්න එක්ක ගියත් ඩොක්ට හිටියෙ නැහැ. කරන්න කිසිම දෙයක් නැති තැන, මම කෝකටත් තෛලෙ වුණ ඉන්ටනෙට් එකේ පිහිට හෙව්වා. 

ලෝකෙ වෙනත් රටවල හාවන්ගේ ලෙඩ රෝගවලට වෙද හෙදකම් කරන්න වෙනම විශේෂඥ වෛද්‍යවරු ඉන්නවා. ඒත් ලංකාවෙ සියල් සතුන්ගේ ලෙඩ දුක් සඳහා කෝකටත් තෛලෙ වගේ ඉන්නෙ පශු වෛද්‍යවරු. බල්ලන්ට, පූසන්ට, ගවයන්ට, කුකුළන්ට, තාරාවන්ට වගේම හාවන්ටත් බෙහෙත් කරන්නෙ ඔවුන්.. එහෙම බලද්දි, ශ්‍රී ලංකාව වගේ රටක හාවෙක් ඇතිකිරීම තරමක් අමාරු වැඩක්. මොකද හාවො කියන්නෙ බල්ලන්ට පූසන්ට සාපේක්ෂව තරමත් දුර්වල සතුන් විශේෂයක්. එහෙම තත්වයක් යටතෙ හාවෙකුට අසනීප වුණාම ටිකක් කරදරයි.

ඉතින් රපුන්සල්ගෙ අසනීපය ගැන තොරතුරු හොයනවිට මට දැනගන්න ලැබුණා මේ හාවන්ට බහුලව හැදෙන චර්ම රෝගයක් කියලා. ලොම් එකට ඇලිලා, ගුළියක් වගේ හැදිලා, සමත් එක්කම ගැලවී වැටෙනවා. නිතර ඇතිවෙන කසනසුළු ගතිය නිසා තුවාල සුව වෙන්නේ නැහැ. ප්‍රතිකාරය එන්නතක්. ඒත් වෛද්‍යවරයෙකුගෙ ලියවිල්ලක් නොමැතිව මේ බෙහෙත ගන්න බැහැ. අනෙක, කොමස් කරපු මම දන්නෙ නැහැනෙ එන්නතක් ලබාදෙන්න.. ඩොක්ට එන්නේ තව දින තුනකින් කියලයි දැනගන්න ලැබුණේ. එතරම් කාලයක් රපුන්සල් මේ විදියට දුක් විඳිනවා බලාගෙන ඉන්නෙ කොහොමද? මම හිටියෙ ගිනිදර ගොඩක.

කොහොඹ තෙල් ගැන මට කිව්වෙ අප්පච්චි. ඕනෑම චර්ම රෝගයක් සුව කරන බලේ කොහොඹ තෙල්වල තියෙනවාලු. වසක් විසක් නැති ස්වභාවික දෙයක් නිසා කොහොඹ තෙල් ටිකක් රපුන්සල්ගෙ ගාලා බලමු කියලා අප්පච්චි කිව්වා. මමත් ඒ තුත්තිරි ගහේ එල්ලෙන්න කැමති වුණේ වෙන කරන්න කිසිම දෙයක් නොතිබුණු නිසා.

පළමු දවස
කොහොඹ තෙල් සුමිහිරි සුගන්ධවත් තෙලක් නෙමෙයි. රසකුත් නැතුව ඇති. අපෝ කොහොඹ තෙල් කීයටවත් රස දෙයක් නම් වෙන්න බෑ. රපුන්සල් කොහොඹ තෙල් තදින්ම අප්‍රිය කලා. ඒත් මම බලෙන්ම වගේ එයාගෙ ඇඟ පුරාම කොහොඹ තෙල් ගෑවා. රපුන්සල් කාමරේ පුරාම දුවන්න තියා ගත්තා. අප්පිරියාවෙන්, අසහනයෙන්.. ඊටපස්සෙ පිස්සුවෙන් වගේ නාන්න පටන් ගත්තා. නාකි සීයෙක් වගේ පෙනුමක් ඇතුව එයා මුළු දවසම මගෙත් එක්ක තරහෙන් හිටියා. නමුත් එයා තුවාල කසන එක ටිකක් අඩු වෙලා තිබුණා. 

දෙවැනි දවස
කොහොඹ තෙල් නිසා එකට ඇළුණු ලොම් හන්දා ලෙඩ පෙනුමක් තිබුණත්, රපුන්සල් පහුවදා තරමක් ප්‍රබෝධමත්ව හිටියා. වෙනදා වගේ ආසාවෙන් කෑවා, බිව්වා. තුවාල කසන එක නතරම වෙලා තිබුණා. මුළුගැන්වෙන ගතියත් අඩුයි.

තෙවැනි දවස
ඩොක්ට එන්නෙ අදයි. රපුන්සල්ට සෑහෙන්න සුවයි. මම හවස් වරුවෙ එයාව බෙහෙත් ගන්න එක්කන් ගියා. ඩොක්ට රපුන්සල්ට එන්නත් ලබාදුන්නා. මම ඔහුට කොහොඹ තෙල් ඔසුව ගැනත් කිව්වා. හාවාට නිතර නිතර කොහොඹ තෙල් ආලේප කිරීමේ වරදක් නොමැති බව ඔහු පැවසුවා.

දැන් මම සෑම දින තුනකට වරක් රපුන්සල්ගෙ සිරුරේ කොහොඹ තෙල් ගානවා. මේ වෙනතෙක් ඈට ආයෙත් චර්ම රෝගයක් වැළඳුණේ නැහැ. තුවාල ඇති වුණෙත් නැහැ. කසනවා දැක්කෙත් නැහැ. කිනිතුල්ලන්ගෙන්, මැක්කන්ගෙන් හානියක් ඇතිවුණෙත් නැහැ. මගේ ආදරණීය සාවිය දිලිසෙන ලොම් ඇතිව, සතුටෙන්, නිරෝගීමත්ව වැඩෙනවා. 


No comments:

Post a Comment